Limerick, Ierland

eerste weekjes

29 augustus 2017 - Limerick, Ierland

Lieve Allemaal,

Donderdag 24 augustus was het zo ver. Om kwart over 6 ging de wekker om naar Eindhoven airport te gaan. Toen we daar aankwamen waren we natuurlijk veel te vroeg waardoor we nog rustig afscheid konden nemen. Na de vlucht gingen we met de bus naar Limerick. Deze busreis was alsnog 2,5 uur en zo hebben we het landschap naast de snelweg een beetje kunnen bekijken en kunnen genieten van de eerste regenbuien uiteraard.

De Airbnb waar we de eerste dagen in zaten was erg fijn, de man bood ons zelfs aan om ons op zondag naar de campus te brengen met al onze bagage. Om dit goed te kunnen verstaan was nog even lastig want Iers engels is toch wel echt wat anders dan engels. De eerste dagen hebben we Limerick vast wat leren kennen en vooral veel gelachen met elkaar. Zondag kwam ik als eerste in mijn huis is plassen village. Dit is een van de campus dorpen waardoor je rollend naar college kan.  Nederlanders zijn echt overal zo ook in mijn huis. ik woon met twee amerikanen, een franse, een belg en ja ja twee andere nederlanders. Dus spreekt de helft van het huis eigenlijk gewoon Nederlands.

De eerste twee dagen zijn nog erg rustig. Hier en daar zijn wat activiteiten maar vooral om te wennen. Ik heb al veel mensen ontmoet en zelfs mijn eerste guiness biertje gedronken hier.

Verder ging deze week snel voorbij door de vele informatie maar ook gezellige avonden. Vrijdag was de international party. Eerst gingen we met het huis eten en wat drinken en toen voor Nederlandse begrippen vrij vroeg naar the stables waar het feest was. We waren hier om 23:30 en kwamen er toen achter dat de stables al om 1 uur sluit... Wel handig zo de dag erna maar bizar dat het zo vroeg klaar was. Alsnog was het een super leuke avond!

Verder ben ik ondertussen een rooster in elkaar aan het flansen wat eerst een grote ramp leek omdat de vakken die ik wilde volgen niet gevolgd kunnen worden ben ik nu erg tevreden met de tot nu toe gekozen vakken en hoop ik dat ik ze ook daadwerkelijk allemaal kan volgen!

Op zondag was de eerste echte daytrip: the cliffs of moher. eerst was het zo mistig dat we erg baalde omdat er letterlijk geen cliff te zien was, vervolgens terwijl we over de kliffen liepen verdween de mist langzaam en kwamen prachtige kliffen te voor schijn. ik heb zelfs een appel op de rand durven eten. Erg trots op mezelf haha!

Vandaag zijn de eerste lessen begonnen. Dit is even wennen je hebt hier officieel een 50 minuten rooster, net alsof je weer op de middelbare bent. Zo inefficiënt eigenlijk want voor ze tot de kern komen is t vak alweer bijna af. Het scheelt dat ze hier soms toch 2 uur colleges inplannen want dat is toch wel fijner. De vakken vind ik tot nu toe wisselend, het ene vak is leuker dan het andere maar gelukkig heb ik nog 1,5 week om te bedenken welke vakken ik wil kiezen! Wat ook opvallend is bij de roosters hier is de vele uren vrij. Zo had ik vandaag van 9 tot 12 colleges en toen pas weer om 4. Gelukkig is de sportschool op campus en gigantisch waardoor ik zowel gisteren als vandaag zijn wezen sporten/zwemmen.

Liefs, Jasmijn

ps. door je op de mailing list te abonneren krijg je mijn nieuwe blogs toegestuurd aangezien ik ze niet meer allen op Facebook ga zetten!

pps. kijk bij foto's voor enkele foto's van mijn eerste 1,5 week hier!

1. Anita:
    !!
  2. Fleur vd Beek:
    6 september 2017
    Heel erg leuk om je zo te kunnen volgen Jasmijn!
  3. Dian van Zutven:
    Spannend daar ❤️